Den stora förändringen i fitness vi tillbringade ‘inte märkt

Den stora förändringen i fitness vi tillbringade ‘inte märkt

Du har antagligen noterat trenden på sena kvällsinformationen mercials som främjar träningspassar på hemma som P90 X, 10 minuters tränare, GSP har en DVD-ut, liksom Tap Out, Sinnessjukdom, etc. Men vad marknadsför de verkligen? Fungerar de verkligen? Kommer dina resultat att vara desamma som modellerna på TV?

Låt börja med den sista frågan :. Kommer dina resultat att vara desamma som modellerna på TV? Nu om du inte redan vet svaret, föreslår jag att du ger ditt huvud en skaka och inte så niaeve. Washboard abs, verkligen vaskulär armar, och riktigt rippade och definierade muskler kommer från en av tre saker:

Använda olagliga droger som Clenbuterrol, Growth Hormone, Winstrol eller andra ämnen som är cancerframkallande och orsaka att dina bollar eller äggstockar rotnar eller krymper. (Detta innebär att Juicing / Steroid används.)

Nu har jag bättre uthållighet, styrka, flexibilitet, uthållighet och explosivitet än nästan alla de människor du ser i de videoklippen. Jag ser inte ut som dem, alla tvättbräda och rippade. Jag ser bra ut Jag ser muskulös ut Jag ser mesomorphic och proportionerad men inte tvättbräda. Jag vet varför jag inte har tvättbräda abs;

Jag brukade vara en konkurrenskraftig Judoka (tävla i Judo) och Kick Boxer och jag är väldigt bekant med att göra tyngd att slåss. Jag har tvättat några gånger i mitt liv och jag kan säga en sak för viss. Vilket bra är tvättbräda och hett om ditt så grumma rumphål ingen kan stå för att vara runt dig?

Jag älskar några saker i livet som för mig är de enkla nöjen som gör det här livet värt att leva. Jag älskar Harvey Burgers, Whoppers från Burger King, Tim Hortons Large Double Double, och Quiznos Broccoli Cheddar Soppa. När jag är berövad av min skräp, är jag inte kul att vara i närheten. (Även min hund kan inte stå mig. )

Bottom line, du kan bygga hela muskeln, få din kardio och uthållighet upp. Bygg din uthållighet, öka din flexibilitet och tona upp och gå ner i vikt. Men du kommer att ha ett lager av chubb på dig om du inte dietar / torterar dig själv. Om inte Gud gav stora gener på dig, i vilket fall jag hatar dig.

Om du är juicing (med hjälp av steroider eller andra förbjudna förstärkande ämnen) kommer du att vara i helvetet innan du skickar mig ett postkort. Att använda steroider är aldrig en bra idé, och den som spenderar tid på att träna seriöst vet när du är juicing. Det är en snyggare rörelse och är ett ämne som jag kommer att få mer djup vid vid en senare tidpunkt.

Nu för att svara om dessa program fungerar? Alla dessa program fungerar och fungerar bra. De flesta av dessa hem träningsprogram fokuserar på plyometrics, calesthenics, yoga och vad de tycker går för kampsport. De tränar och fokuserar främst på explosiva, snabba muskelfibrer. Nu finns det två typer av muskler du bygger när du tränar. I allmänhet fokuserar tyngdlyftning (med undantag av kraftliftning) på långsam muskelfibrer. Kroppsbyggare och fitnessmodeller fokuserar främst på dessa typer av rörelser för att bygga kosmetiska muskler. Styrkan är inte riktigt så funktionell, och rörelser ska ske långsamt och strikt. Exempel på rörelser som bygger långsam ryckning skulle vara långsam bicep-krullning, flugor, kabelrader och axelbågar etc.

Snabb rubbning är precis som det låter, snabbt. Att göra explosiv rörelse tränar muskeln aerobiskt och anaerobt. Musklerna äter upp syre och orsakar mjölksyra byggas upp på grund av att kolhydrater bränns för bränsle. Denna typ av rörelser är mycket bra för att ge dig motstånd och kardio träning i ett träningspass (förutsatt att du inte bryter mycket eller inte alls och fortsätter att gå igenom rutiner kontinuerligt eller i en krets). Exempel på snabba ryckningsrörelser skulle vara hoppande lungor, plyometriska tryckningar, plyometriska uppträngningar, muskelutslag, rena och ryckningar etc.

Denna typ av träning är ett mycket gammalt koncept omtänt. Boxare, brottare, även romerska gladiatorer och hinduiska brottare utbildade sig i dessa slags rörelser. Mace Bell och Kettle Bell kan spåra deras ursprung till Mellanöstern, Indien eller Östeuropa. Det här är snabb träningspass tränings träning också. Denna typ av muskelträning är snabbt återhämtad på grund av MMA och Cross Fit träning.

Så, ja de jobbar de fungerar bra och är relativt billiga.

Så nu för att ta itu med frågan om vad de verkligen marknadsför. Vad de verkligen marknadsför är själva, följt av kroppsviktsträning, lite motståndsband och lite dumt klockarbete med fokus på snabb träningsträning. Nu om du tar dig tid att gå igenom paketet med din P90 X eller Insanity, etc. Du hittar en måltidsplan inuti. Om du vill se ut som de modellerna på TV eller på lådan måste du ha den mentala lösningen att tortera dig själv med kost / måltidsplanen. Dessa program fungerar ganska bra när du kombinerar träning och intensitet, i kombination med kost. Det är mycket bra att krossa chubb och bygga en anständig mängd magert muskel.

Det finns emellertid 2 mycket stora fångster till dessa produkter:

1) Du måste ha tillräckligt med fysisk förmåga att försöka de rörelser som visas på DVD-skivorna.

2). Du måste ha kunskap om hur du utför rörelserna säkert utan att skada dig själv.

Om du inte har kunskap om att utföra rörelserna eller har någon som är kvalificerad att se dig utföra övningarna korrekt, löper du risken för skada. Så, om du inte har fysisk förmåga att göra rörelserna, och har kunskapen eller erfarenheten att utföra träningen, kan du ha köpt en produkt som inte gör dig så bra.

Så innan du köper någon av de nämnda videon eller något liknande dem, överväg det ovanstående. Om du är fruktansvärt oskadd, och sjukligt fet, då behöver du en bra personlig tränare. Du behöver en patient, helst en person som har erfarenhet av geriatrisk träning. Dessa färdigheter överför mycket bra till extrema fall av fetma och begränsad rörlighet. Annars klokt, kontakta en personlig tränare som kan komma igång på rätt spår.