Reflektioner på en speciell dag

Reflektioner på en speciell dag

Chesterton sa en gång, vi var barn, vi var tacksamma för dem som fyllde våra strumpor på jultid. Varför är vi inte tacksamma för Gud för att fylla våra strumpor med ben?

Idag är det viktigt att fokusera på den sanna innebörden av jul och omfamna den andliga aspekten av denna dag.

semesterperioden är en tid att reflektera över de saker vi är tacksamma för och de nära och kära i våra liv. Jag lägger alltid extra ansträngning denna årstid för att berätta för mina barn hur stolt jag är av de vuxna som de blir, även om det växer hårdare och svårare att handla för dem.

Hon var en bebis, min dotter Franca brukade be om en valp. Idag har valpen på något sätt utvecklats till en bil. Jag är säker på att många fäder kan relatera till detta scenario. Dessa saker får mig att inse hur snabbt tiden går. Så när tiden går vidare, var inte rädd för att njuta av stunderna med familjen. Var inte rädd att säga, älska dig.

helgdagar och Gud välsigna Gå Ner I Vikt Snabbt oss alla som ett nytt år börjar sin gryning.

David Roefaro, borgmästare, staden Utica

var och en av oss firar semestern på vår egen väg, staden Rom överflödar med stora traditioner och en underbar anda att ge. Jag är verkligen förvånad och tacksam för vår medborgares medkänsla, oavsett om det hjälper Frälsningsarmén, Röda Korset eller Räddningsuppdraget. shoppar efter hattar, rockar och vantar för kyrkträd eller donerar leksaker för barn i nöd.

Förutom att komma ihåg de behövande, hoppas jag att under den här semesterperioden kan vi alla ta några minuter att tänka på soldaternas familjer i Irak, Afghanistan eller långt borta. Vi måste behålla våra soldater och deras familjer i våra tankar och böner tills de är alla säkert förenade.

min fru, Debi och jag och vi och alla oss i Rom, hoppas vi kommer att ha en lycklig, hälsosam och säker semester och ett underbart nytt år.

James F. Brown, borgmästare, staden Rom

Personligt budskap går ut till de militära familjer vars älskade inte kommer att vara hemma för semestern. Jag är särskilt bekymrad över dem som återvände skadade och känner sig som om de är hjälplösa. Tack gud att någon brydde sig tillräckligt för att starta en plats vid YMCA för att återvända soldater för att ha en plats att koppla ihop med att Gå Ner ett Kilo I Veckan koppla sina liv tillbaka tillsammans. Jag är en militärmamma som bad för och med mina söner och dotter som tjänstgjorde i marinierna, armén och flygvapnet. Jag uppmuntrade dem att tänka på deras vinster, inte deras förluster, och att göra det mesta av en dålig situation, även på juldagen.

ska fira på ett sätt som får dig att känna som om du har hjälpt någon som är mindre lycklig än du är; då kommer julen till sin ande. Julen handlar om Kristus barnet som kommer in i våra liv för att rädda oss från våra synder och hur vi bäst kan hjälpa en annan, inte hur mycket vi kan få från någon annan. När vi ger till en annan, är vi bärare av goda nyheter till en annan själ och vi är också välsignade.

Rev. Mary Webster, Första Baptistkyrkan, New Hartford

handlar om födelsen av Jesus Kristus, Guds son. Född av Jungfru Maria, lämnade Jesus Kristus sitt hem i himlen och kom till denna jord för att rädda människan från sina synder. Jesus Kristus är världens frälsare. Han är det främsta exemplet på Faderns kärlek för sina barn, Fadern är barmhärtighet för de förlorade och Fadern hoppas på de hopplösa.

bör komma ihåg året runt den största gåvan som Gud har gett oss med sin sons Jesus födelse. Genom denna gåva hittar vi kärlek och fred som inte jämförs med något annat.

Rev. Brad Huson, City Hope Fellowship, Utica

skulle vilja be er att du är mer medkänsla och omsorg mot alla levande varelser. Om du slutade vad du gjorde och uppmärksammade världen i sitt nuvarande skick, är det vi behöver nu mycket mer medkänsla och kärlek. Om du aldrig har haft ett husdjur, kanske få en. Om du kan ha en, frivilligt hjälpa dem mindre lyckliga och dela din kärlek. Om du verkligen inte bryr dig, gör då den rätta och åtminstone inte tillåta grymhet och försumlighet att uppstå. Om du trodde att du inte kan förändra världen, kan du. Men det måste börja med dig först och andra kommer att följa.

Joanne Cronan Hamoy, utbildningsdirektör, Vårbonden CARES Animal Sanctuary

börjar jul? Är det i morse? Eller är det när vi börjar dekorera eller förpacka den första gåvan? För mig började den första julen när Joseph och Maria sa till Guds oväntade och överraskande löften. I deras beslut att ta på sig det utmanande och vardagliga arbetet att leva upp till och ut ur dessa löften började jul.

slutar julen? Kommer det vara ikväll eller imorgon när julförsäljningen kommer att vara i full gång? Går det till Epiphany (6 jan) eller så länge dina dekorationer finns på plats? Jag tror att julen fortsätter så länge som Gud kan hitta till och med en person som kommer att säga till Gud lovar och ta det utmanande och vardagliga arbetet med att leva upp till och ut ur dessa löften.

God Jul! Och kan vi vara bland dem som är villiga att vara en del av det hopp, frid, glädje och rättvisa som Gud ger till liv i oss och i detta samhälle i det nya året. Och så julen kvarstår.

Rev. Mary Lynn Gras, Första Presbyterian Church, Utica

är en säsong av löfte. Ett löfte framkom av profetian att ett barn skulle födas i Betlehem vars liv radikalt skulle omorganisera hur vi relaterar till Gud och till varandra. Som en trosbaserad organisation tror Utares räddningsuppdrag i Jesu Kristi kraft att omvandla relationer i hemlösa män och kvinnors liv. Så här skiljer vi oss från våra sekulära motsvarigheter. Vi tror Gå Ner ett Kilo I Veckan att Gud gör skillnaden.

julen, vi fira det faktum att Jesus kom till jorden för att lösa oss, för att ge oss hopp och löftet om frälsning. Vi arbetar med kunder, oavsett deras religiösa bakgrund, för att hjälpa dem att återställa och återuppbygga relationer så att de kan känna löftet om en produktiv framtid. För vissa kommer ett förhållande med Jesus att innebära löftet om att ett förändrat liv ligger inom räckhåll. När det händer börjar andra relationer i sin värld förändras, och hemlöshetscykeln kan äntligen brytas.

är tacksamma för folket i denna gemenskap som stöder den syn och ber att vi alla genom tro kommer att förnya vårt förhållande till Gud och med våra nära och kära i den här säsongen av löfte.

Rev. Bill Dodge, verkställande direktör, Rescue Mission of Utica

den här tiden på året är det viktigt att erkänna de värdefulla tillgångar som St. Elizabeth Medical Center ger till vårt samhälle. I år står våra 2000 plus anställda ut. Brev anländer dagligen till sjuksköterskor som arbetar långa timmar med omsorg för dem som har ont och ohälsa. läkare som är anställda här eller arbetar sida vid sida med vår personal; och icke-klinisk personal som hjälper till med försäkring, fakturering och många andra problem som är inblandade i patientens kontinuitet.

du för varje gång du nått ut till en patient, en besökare eller en medarbetare med medkänsla. God jul och en lycklig semestersäsong till alla i Mohawk Valley-regionen.