Ralph Lauren ledsen för indianska annonsfoton

Ralph Lauren ledsen för indianska annonsfoton

tweeted på Walmart den 21 oktober, efter att ha upptäckt hur plus storlek Halloween kostymer för kvinnor märktes. Retail-jätten bad om ursäkt sex dagar senare, efter att medierna som Jesebel rapporterade om klassificeringen. Det undersöker för närvarande hur märkningen inträffade. ‘Det borde aldrig ha varit på vår webbplats. Det är oacceptabelt och vi ber om ursäkt ‘, säger Ravi Jariwala, en talesman för Walmart. Retail-giganten bad om ursäkt sex dagar senare, efter att medierna som Jezebel rapporterade om klassificeringen. Det undersöker för närvarande hur märkningen inträffade. ‘Det borde aldrig ha varit på vår sida. Det är oacceptabelt och vi ber om ursäkt’, säger Ravi Jariwala, en talesman för Walmart. ‘Vi arbetade snabbt för att ta bort det i morse och tar ytterligare steg för att säkerställa att det aldrig händer igen.’ Online shoppare var chockade över att hitta en ring med en swastika-design som listades till försäljning på Sears hemsida i oktober. Efter att konsumenter släppte kritik via Twitter , och mediaaffärer som Haaretz och Kveller publicerade gaffe, sears drog ner annonsen och uttryckte ånger om placeringen på platsen. ‘Denna produkt är en tredje parts Sears Marketplace-produkt som inte överensstämmer med våra riktlinjer och har tagits bort’ Företaget svarade via Twitter.

slutade sälja en ‘vintage’ Kent State sweatshirt som har vad som verkar vara simulerad blod splatter på den. Kent State var platsen för en 1970-skytte som lämnade fyra studenter döda och nio skadade Viktminskning Tabletter under en protest från Vietnamkriget. Kent State var platsen för en 1970-skytte som lämnade fyra studenter döda och nio skadade under en protest från Vietnamkriget. Urban Outfitters gav ursäkt via Twitter och sa att de röda fläckarna inte var avsedda att likna blod.

Zara bad om ursäkt i augusti för att sälja en randig T-shirt som drog kritik för likheten med uniformer som användes av judiska koncentrationsläger. Zara sa att plagget, som annonseras online som en randig ‘sheriff’ T-shirt, inspirerades av ‘sheriffens stjärnor från de klassiska västerländska filmerna’. Det italienska modeshuset Dolce Gabbana ställde sig inför anklagelser om rasism 2012 för Gå Ner I Vikt Snabbt örhängen som vissa tyckte utsmyckade rasistiska stereotyper. ‘Utformningen av JS Roundhouse Mid är inget annat än designern Jeremy Scotts skandalösa och unika sätt att ta på sig och har ingenting att göra med slaveri’, säger Adidas i ett uttalande. ‘Utformningen av JS Roundhouse Mid är inget annat än designern Jeremy Scotts skandalösa och unika sätt att ta på sig och har ingenting att göra med slaveri’, säger Adidas i ett uttalande. ‘Vi ber om ursäkt för att människor blir förolämpade av designen och Vi drar tillbaka våra planer på att göra dem tillgängliga på marknaden. ‘Summer’ s Eve tog ner flera videor från sin webbplats 2011 efter anklagelser om att de var rasens okänsliga. Kampanjen var titeln ‘Hail to the V’ och avbildade talande händer som var avsedda att representera kvinnors vaginer. ‘Stereotyping eller offensiv var inte vår avsikt på något sätt, form eller form’, Stacie Barnett, en talesman för reklamföretaget , berättade för Adweek. ‘Beslutet att ta ner videoklippet handlar om att erkänna att det finns bakslag här. Vi vill flytta bortom Går Man Ner I Vikt det och fokusera på det större uppdraget.’

avlägsnades efter att kritiker kallade annonsen Semitic. ‘Vi hade aldrig för avsikt att förolämpa människor’, säger Brian Gordon, den kreativa ledningen på kampanjen. ‘Vi hade aldrig för avsikt att förolämpa människor’, säger Brian Gordon, den kreativa ledningen på kampanjen. ‘Men om vi faktiskt förolämpar eller stör folk, så är det inte i vår marknadsföring, så vi tar det ner.’ Gordon, som är judisk, sa att kampanjens punkt var att likna varumärket till Hanukkah som den ‘diskreta’ semestern av säsongen.

En Intel-tjänsteman skrev online. ‘Vi har framgångsrikt använt visuella sprinters i det förflutna. Tyvärr har vår utförande inte levererat vårt avsedda meddelande och visat sig faktiskt vara okänsligt och förolämpande.’ Intels avsikt var att förmedla våra processors prestationsförmåga genom den visuella metaforen för en sprinter, ‘skrev en Intel-tjänsteman på nätet. ‘Vi har framgångsrikt använt visuell sprinterns visuella resultat. Tyvärr utförde inte vårt utförande vårt avsedda budskap och visade sig faktiskt vara okänsligt och förolämpande. Vi är ledsna och jobbar hårt för att se till att det inte händer igen .’

delade detta foto av en Diet Pepsi burk som orsakade en del kontrovers online under 2011. Någon sa att bildspelet liknade Twin Towers och ett flygande flygplan. Några sa att bilderna liknade Twin Towers och ett flygande flygande flygplan. Pepsi svarade att någon sådan likhet var oavsiktlig och att designen var inspirerad av skylinen i Dubai, Förenade Arabemiraten.

Redaktörens anteckning: Denna artikel har uppdaterats med ett uttalande från Ralph Lauren.

(CNN) Ralph Lauren s 2014-semesterkampanj för sin RRL-linje rakades över kolen på sociala medier den här veckan för sin ‘assimilation aesthetic’, med vad som verkar vara antika bilder av stoiska indianer klädd i västerländsk klädsel.

Nu ber om ursäkt för bilden och har sedan tagit bort bilderna från sin webbplats.

‘Ralph Lauren har en långvarig historia för att fira den rika historien, betydelsen och skönheten i vårt lands inhemska arv, säger företaget i ett uttalande.

‘Vilka många som lever idag misslyckas med att inse att invandrare från assimilationstiden hade västerländska kläder eftersom de tvingades göra det,’ skrev hon.

Politiken för kulturell assimilering av indianer sträckte sig grovt från 1800-talet halvvägs till 20-talet som ett sätt att ‘amerikanska’ inhemska människor genom tvungen engelsk utbildning, skicka barn till gymnasieskolor och förbjuda tribal religiösa traditioner. Några politiska åtgärder genomfördes genom hot om våld.